کد خبر: 2148      |     تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۰:۵۵    

جزئیات تأمین مالی راه‌آهن‌ دو خطه برقی اصفهان-اهواز



معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در جلسه اخیر با مپنا، آخرین وضعیت روند تامین مالی و بررسی‌های میدانی اجرای ابرپروژه ریلی اصفهان-اهواز بررسی و تصمیماتی در مورد سرمایه گذاری و اجرا گرفته شد.

خیرالله خادمی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی و گروه مپنا در طراحی، اجرا، تامین کالا و مسئولیت تامین مالی احداث ابرپروژه راه آهن اصفهان- اهواز در سال گذشته اظهار داشت: روز گذشته دومین جلسه در مورد بررسی آخرین وضعیت نحوه تامین مالی و بررسی‌های میدانی اجرای این پروژه با شرکت مپنا برگزار و تصمیماتی در باره سرمایه‌گذاری و اجرای این مسیر ریلی مهم اتخاذ شد.

وی اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد شرکت مپنا برنامه زمان‌بندی تامین منابع مالی و اسناد و مدارک مطالعاتی و مهندسی انجام شده همراه با برآورد ریالی پروژه را در مدت ۱۵ روز به شرکت ساخت و توسعه ارایه کند.

خادمی یادآور شد: اخذ LOI برای فاینانس از بانک طرف قرارداد گروه مپنا یکی از اقدامات مهم در این راستا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی راه‌آهن دو خطه برقی اصفهان- اهواز را موجب اتصال مرکز کشور از طریق  استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری به استان خوزستان و بندر امام خمینی (ره) در جنوب کشور دانست و گفت:‌ این خط آهن به عنوان کوتاه ترین مسیر ریلی موجب اتصال مرکز به بنادر جنوب غربی کشور است که نقش مهمی در تقویت ارتباط استراتژیک شمال و جنوب کشور و توسعه شبکه ریلی کشور دارد.

بنابراین گزارش راه آهن دو خطه برقی اصفهان- اهواز ۵۱۰ کیلومتر طول دارد و طبق آخرین مطالعات صورت گرفته دارای ۸۶ کیلومتر تونل و ۱۵٫۵ کیلومتر پل است و در طول مسیر ۱۰ ایستگاه درجه دو و ۸ ایستگاه درجه ۳ دارد.

این خط آهن موجب اشتغال بیش از ۵ هزار نفر در دوره ۵ ساله ساخت و بیش از ۱۲۰۰ نفر در زمان بهره برداری ۳۰ ساله طرح می‌شود و با توجه به مزایای حمل و نقل از طریق خط آهن و کاهش خسارات و سوانح جاده سالانه بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی برای کشور دارد.

ارسال دیدگاه

ماهــنامه
آرشیــو
گفت و گو
«مپنا» نمونه بارز توسعه یافتگی صنعت کشور است
مدیر روابط عمومی
پیگیری به موقع و رفع مشکلات مردم در اولویت کاری متروی تهران
اصلاح ساختار حمل‌ونقل نوش داروی اقتصاد کشور
آخرین اخبار