کد خبر: 2193      |     تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۸:۲۰    

خط یک قطار شهری تبریز ۹۲ درصد پیشرفت دارد



مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز گفت: طی دو سال اخیر یعنی از سال ۹۷ تا ۹۹، میزان پیشرفت قطار شهری تبریز در خط یک ۱۲ درصد بوده و از ۸۰ درصد به ۹۲ درصد رسیده است.

مصطفی مولوی روز یکشنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز ، افزود: تا پیش از سال ۱۳۹۷ تنها ۲میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اوراق مشارکت برای اجرای قطار شهری گرفته شده بود که در سال ۹۷ موفق شدیم ۴۰۰ میلیارد تومان اخذ کرده و سپس این مبلغ را به ۶۵۰ میلیارد تومان رساندیم.

وی درباره آخرین وضعیت خط دو قطارشهری تبریز، اظهار داشت: در مورد این خط با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرارداد بسته ایم که مبلغ این قرارداد ۵۰۰ میلیارد تومان و ۳۸۰ هزار یورو است.

مولوی ادامه داد: در بحث تامین اعتبار ارزی و ریالی این خط مشکل داشتیم که مشکل ریالی آن حل شده است اما به دلیل نوسانات نرخ ارز هنوز با مشکل ارز مواجه ایم.

وی با تکذیب برخی مطالب درباره غیرفعال بودن عملیات خط دو قطار شهری تبریز، اعلام کرد: خط دو را در طرح اقتصاد مقاومتی قرار داده ایم و بر اساس آن دولت موظف به حمایت ارزی از این خط شده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری از آغاز مطالعات خط سه قطار شهری خبر داد که در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، شهردار تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه قطارشهری درخشان ترین عملکرد مدیریت شهری در این کلانشهر است، گفت: پروژه قطار شهری در اولویت اجرای تعهدات مناطق ۱۰ گانه شهرداری قرار دارد.

ایرج شهین باهر با قدردانی از  اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، در اولویت قرار دادن پروژه مترو در برنامه های شورا را خواستار شد.

وی افزود: به تمام شهرداری های مناطق ۱۰گانه تبریز اعلام کردیم که در موضوع بودجه، تعهدات خود نسبت به قطارشهری را در اولویت قرار دهند.

شهردار تبریز به اعضای شورای اسلامی شهر پیشنهاد کرد از آخرین وضعیت مسیرها و ایستگاه های قطار شهری بازدید کنند چراکه در چنین بازدیدهایی برخی مشکلات نمایان می شود.

شهین باهر تعامل و هماهنگی بین شورای اسلامی شهر و شهرداری نسبت به ادوار گذشته را بی سابقه خواند.

طرح مطالعه پروژه قطارشهری تبریز در سال ۱۳۸۰ و عملیات اجرایی آن نیز سال ۱۳۸۴ آغاز شد و در ۱۳۹۴ بخشی از آن به بهره برداری رسید که این پروژه در ۵ خط شامل ۴ خط اصلی و ۱ خط حومه، در مجموع به طول ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده‌ است.

در حال حاضر فاز ۱ و ۲ خط یک قطارشهری تبریز به طول ۱۱ کیلومتر از ایستگاه ائل‌گلی تا ایستگاه میدان ساعت در حال بهره‌برداری است.

ارسال دیدگاه

ماهــنامه
آرشیــو
گفت و گو
«مپنا» نمونه بارز توسعه یافتگی صنعت کشور است
مدیر روابط عمومی
پیگیری به موقع و رفع مشکلات مردم در اولویت کاری متروی تهران
اصلاح ساختار حمل‌ونقل نوش داروی اقتصاد کشور
آخرین اخبار