کد خبر: 262      |     تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۳ - ۷:۴۴    

نسل جدیدی از رباتهای مسئول ایستگاه معرفی شدند



راه آهن منطقه ” کی کیو” در ژاپن استفاده از نسل جدیدی از ربات‌های انسان نما را معرفی کرده است که با دارا بودن طول یک متر و بیست سانتی متر، وظیفه استقبال از مسافران و سرویس دهی به ایشان را در ایستگاه های فرودگاه “هاندای” در “توکیو” را بر عهده دارند.

از سوی دیگر در فرانسه نیز شرکت حمل و نقل ریلی SNCF در حالی این سیستم را در شبکه ریلی پیاده سازی کرده است که ربات های مشابه آن در صنعت حمل و نقل ریلی فرانسه در منطقه ” پایس دی لا لوی” به صورت آزمایشی تا ماه مارس سال جاری مورد استفاده قرار می گیرند.

این ربات ها که به نوع ” فلفلی” موسوم هستند به وسیله شرکت “سافت بانک” و ” آلدرباران” طراحی و توسعه داده شده اند و در واقع به عنوان یک ربات اجتماعی شناخته می شوند که قادرند از طریق حسگرها و نیز یک دوربین سه بعدی به دریافت و درک حالات چهره، زبان بدن و تشخیص صدای مسافران پرداخته و از طریق شناخت صدا و احساس به ارایه واکنش بپردازند.

این محصول جدید شرکت “سافت بانک” به عنوان یک ربات عاطفی شناخته می شود که در مقایسه با انواع عملکردی آن قادر است علاوه بر انجام وظایفی چون شستشوی ظروف و یا نظافت و غیره از طریق تعامل عاطفی با مردم، آنها را شاد نماید.

ربات ایستگاه ” کی کیو” می‌تواند به زبان‌های ژاپنی و انگلیسی صحبت کرده و از طریق صفحه نمایش خود به مسافران “خوش آمد” بگوید. همچنین این ربات قادر است؛ اطلاعات مورد نیاز مسافران را به زبان های ژاپنی، انگلیسی، کره ای، چینی، پرتغالی و اسپانیایی به ایشان عرضه نماید.


منبع :  Railway gazette
برگردان : پژمان صالحی

ارسال دیدگاه

ماهــنامه
آرشیــو
گفت و گو
نوسازی اتوماسیون مرکز کنترل فضای کشور
امتی: مشکلات گمرک افغانستان در دوغارون حل نشده است
مهدی جمالی نژاد: راهکارهای لازم برای کاهش آلودگی هوا
آخرین اخبار